Tuesday 26 June 2012

Kerajaan Barisan Nasional Kuat Betul Rasuah


Nizar ada berapa teksi yang tidak berjaya dapat bantuan?


Cakap sahaja. Kenapa tidak lapor kepada SPRM?
Laporlah, nanti mereka siasat

Ini satu bentuk bantuan dari kerajaan dan diumum/diwartakan terlebih dahulu sebelum kemudahan diagih kepada yang berhak terima.

Maka BR1M, durian runtuh kepada warga felda, baucar buku 1 Malaysia, komputer Riba 1 Malaysia, atau apa sahaja bentuk bantuan untuk meringan sedikit beban rakyat (ikut kelompok kelayakan) bolehlah Nizar Jamaluddin anggap rasuah dan adalah lebih baik beliau dengan penuh rasa tanggungjawab pergi buat laporan kepada SPRM.

Jika tidak diberi bantuan, kerajaan boleh kena tuduh zalim. Bila bantuan diberi, kerajaan eh silap - Najib boleh kena tuduh beri rasuah.


Lihat definisi rasuah di
Wikipedia: Rasuah
Gejala Rasuah
Isu Rasuah

2 comments:

  1. nizar nie memg bdoh.. tgk mke da tau dungu.. xreti beze bntuan ngn rasuah.. puiihh!!

    ReplyDelete
  2. Bukan tak tahu, dia biasa jadi kerajaan, tapi buat2 tak tahu konon nye kerana nak mengelirukan rakyat, terutama PAS2 totok yang berada dalam dilema samada nak menyokong PAS lagi ataupun beralih arah, PAS sekarang bukan lagi parti yang mendapat sokongan atas pagar malah ahli2 sendiri pun sudah ramai yang protes dalam diam, ini amatlah menrisaukan mereka, jadi talian hayat hanyalah mencipta apa saja isu untuk menimbulkan keraguan dan kebencian rakyat kepada BN, tu saja yang mereka mampu, hukum agama letak tepi kerana dalam hati mereka bapak setan sudah buat sarang kerana nur imam sudah tiada kerana sudah hllang kerana banyak dosa fitnah dan adu domba.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...