Tuesday 10 July 2012

Bunuh Tuan Ular Dahulu...


Sekarang ni dunia maya Malaysia agak meriah bila Uncleseekers kena tangkap. Sebelumnya tak ramai yang berani buat artikel baik puji atau kutuk.

Agaknya takut termasuk dalam mimpi Uncleseekers. Maklumlah beliau suka tulis apa yang beliau dapat dalam mimpi. Silap-silap nama saya pun masuk dalam salah satu artikel blog dia.

Cuma iya lah, takkan dokumen-dokumen yang dia pos pun dapat dari mimpi juga. Tentu ada yang beri baru boleh dipos jadi artikel.

Cuma blog beliau dengan 66 artikel itu bukan dibuat semata-mata ditujukan kepada Sultan Johor. Kerana sebelumnya pun beliau telah lama menulis.

Tiba-tiba saya teringat kepada satu blog yang memang ketara dibuat untuk menghentam satu pihak saja. Setelah perniagaan pihak yang dihentam itu jatuh, blog pun senyap.

Penulis blog itu pun tak kurang hebatnya seperti Uncleseekers ni. Cuma dia tak pernah tulis artikel selepas dapat mimpi. Persamaannya ialah bila blognya ditutup, ramai yang buat artikel puji dan kutuk.

Hebatnya beliau berbanding Uncleseekers adalah memastikan semua pembaca bersetuju dengannya. Jika tidak, mereka akan dilabel pengikut / pengamal MLM dan beliau akan pos apa sahaja yang boleh memalukan orang yang tidak bersetuju itu.

Kalau nak tahu siapa cuba tengok sini.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...