Sunday 15 July 2012

APA: Kebenaran Pahit Untuk Diterima

Nota : Pautan sedia ada tiada kerana APA telah memadam kesemua entri-entri lama blogspot. Sila klik pautan yang kedua (bersebelahan pautan asal) untuk rujukan. Kita lihat jika APA berani memadam entri wordpress beliau.
Mungkin panjang sikit tulisan kali ini sebab buat ulasan.

Segala di bawah adalah berdasar siri tulisan APA. Saya harap APA dan penyokong beliau terima dengan hati terbuka.

Jika ikut perkembangan yang ditulis APA, beliau terpilih untuk buka satu syarikat bagi mudahkan dana masuk sempena PRU 11 pada 2004. Itu sahaja yang APA perlu buat dan segala transaksi jadi valid. Syarikat dijanjikan jaminan untuk segala urusan berjalan lancar. Baca sini. Pautan baru di sini.

Maka tertubuhlah Elegant Advisory Sdn Bhd pada 2002. Masalah mula timbul bila APA potong trip 'urusniaga' dengan memandai-mandai arahkan kontraktor buat kerja cetak. APA tak perlu buat tugasan itu. SINI. Pautan baru di sini.
Apa yang APA fikir sewaktu 'berkongsi' habiskan peruntukan pilihanraya yang diperolehi ketua-ketua perhubungan negeri? Bukankah ianya sebahagian persediaan untuk bayaran agihan serta barangan kempen? Proses cetak sebenar dilakukan di China oleh pasukan lain. Betulkah dicetak, sudah dibayar atau belum; yang ini bukan kendalian APA.

APA pula agihkan bahan cetak yang diurus sendiri olehnya dan membelakangkan Datuk Hasan Ayoub, orang yang bertanggungjawab ajak APA buka syarikat Elegant Advisory.

Syarikat ditubuh bukan untuk buat kerja anugerah cetak kepada para kontraktor. Lihat sini. Pautan baru di sini.
Sebenarnya bayaran di'advanced' melalui peruntukan yang awal-awal telah dihabiskan melalui idea APA. Barisan Nasional akan dapat kembali peruntukan yang keluar melalui pengkreditan ke akaun syarikat Elegant Advisory bulan Januari 2004 seperti yang APA dedahkan.

Di sini APA lupa tujuan asal syarikat ditubuhkan. Sikap dan tindak tanduk APA sepanjang penubuhan syarikat hingga ke PRU 11 akibatkan orang lain tidak percaya kepadanya. Boleh lihat di sini. Pautan baru di sini.
Dan bermulalah siri pelarian dalam dunia APA atas kesilapan yang dicipta sendiri. Lebih-lebih lagi Elegant Advisory keluarkan jenama Barisan Nasional (gabungan banyak parti) tetapi hanya menyaman UMNO. Silapnya APA bertindak sendiri tidak ikut skrip diberi.

Tentang pengubahan wang haram (mungkin maksud APA transaksi RM900 juta itu) saya belum boleh ulas kerana APA pun belum beri ilham serta pencerahan untuk diulas.

Saya harap Barisan Nasional atau lebih spesifik lagi UMNO membantu masalah, ringankan beban yang ditanggung APA. Janganlah tutup sebelah mata.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...