Thursday 10 October 2013

Panas Dari Kuali


Tiba-tiba popular, nanti bertandinglah AJK Bahagian
syarat minima...

Kata sarapan, tapi pesanannya mengalahkan makan tengahari. Kata 50 orang, lepas itu 200 orang; tapi yang datangnya 400 orang. Restoran kena tutup untuk beri 'privasi' tetamu istimewa. Harga makanan pun ditutup untuk hari itu kerana tidak terima tetamu lain.

Kata makanan tak sedap, Kak Yah masak untuk 600 orang habis juga kena bungkus. Lepas itu, wakil Mukhriz buat laporan hingga serbuan dilakukan oleh anggota Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (PDNKK). Tindakan ini (serbuan dan laporan di akhbar) berjaya tutup motif sebenar beberapa pihak.

Dah dalam kepala saya : Siapa yang nak dicantas? Pemilihan semakin dekat, memang cubaan dari dalam untuk tenggelamkan Mukhriz kah, penganjur majlis rasmi hari tu di Pengkalan Chepa, Kota Bharu ada bahagian kah, silap percaturan kah... apa-apa sajalah. Mukhriz cuba hang selidik semula.

Boleh sambung baca SINI.


1 comment:

  1. Communication breakdown bro. Tukang order pekat loghat Kedah, tukang ambik order pekat loghat Kelantan. Asalnya memang pakat buat 200 belanja RM3,000 tapi suruh mek tu buat bil senang claim 'makan/minum, RM6,000'. Ciput-ciput untung juga. Mana tau boleh datang sekali ganda terus tak dapat nak kelepet duit.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...