Monday 6 May 2013

Tahniah Sekali Lagi


Tahniah sekali lagi kepada kita semua yang telah memberi undi serta BANTU BERI UNDI 'Ini Kalilah!' kepada PR yang dikuasai DAP. Jelas Cina bersatu untuk kuatkan survivality kaum mereka, Melayu asyik bergaduh berpecah sesama sendiri. Jika Chua Soi Lek masih diterima BN; apa sangatlah dengan moral, integriti dan kredibiliti calon PAS dan PKR yang tetap diterima dan menang.

Undi PRU13 bukan lagi undi protes seperti PRU sebelumnya. Tetapi kenapa BN hanya menang mudah 133 kerusi? Sekarang sudah nampak, kan?

Cybertroopers BN belajarlah tukar cara, pendekatan dan gaya persembahan. Terimalah konsep 'politik baru'. Usah syok sendiri hingga pembaca yang mula-mula suka jadi benci; usah terlalu 'fabricated' dan yang penting usah pasang jerangkap samar untuk hancurkan pasukan. Sekitar jam sepuluh malam tadi semua senyap. Sunyi sepi. Hanya RBF ada sedikit telur membetulkan maklumat awal dalam blog beliau selepas pukul dua belas (Jangan melenting, takkan tak boleh terima teguran)

Lihat keputusan terakhir; hinggakan Buasir Otak pun sudah malas nak kemas kini:
Komponen PR
PKR
PAS
DAP

Kerusi
Bertanding

97
73
52 (+ Teresa Kok)

Kerusi diMenangi
30
21
38

% Kemenangan
31 %
29 %
73 %


Bijaknya DAP hanya pertaruh 51 kerusi campur satu lagi oleh Teresa Kok tetapi boleh menang 38 atau 73%, BN pun tak sampai 60%. Malah di beberapa negeri, kedudukan DAP semakin kukuh.

BN kehilangan agak ramai wakil berwibawa di Parlimen. Lihat siapa mendominasi kerusi pembangkang di Parlimen. Adakah suara PAS dan PKR akan jadi suara pakatan di Parlimen nanti?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...