Sunday 9 June 2013

Semua Kena Kencing


"Kalau nak tolong orang, musti mau tolong betul-betul"
pada minit 1.42 di sini. Kencing baeeeek punya

Tengoklah nanti pemimpin perhimpunan-perhimpunan seperti gambar di bawah hadir atau tidak ke majlis angkat sumpah Parlimen nanti. Jika tidak hadir selepas tempoh dibenarkan, betullah mereka tidak iktiraf keputusan PRU13 dan kerusi-kerusi mereka perlu dipertanding semula. Jika mereka hadir pula, ishhh lagi nak kata pilihanraya tak betul? Jilat ludah sendirilah nampaknya.

Bersih? Perhimpunan Black 505? Tidak iktiraf keputusan PRU13?
Masih ingin ke perhimpunan 15 Jun? Siapa kena kencing?

Sekadar pinjam ayat dari sepanduk di atas:
"Najib, Do You Really Care?"

Oh iya. Mari imbau kemenangan BN atau lebih spesifiknya UMNO. PRU11 2004 - dari 198 kerusi keseluruhan, UMNO menang 110 dari 114 kerusi yang dipertanding. PRU12 2008 pula BN dapat 140 kerusi dan UMNO menang 77 dari 117 kerusi yang mereka bertanding. Terkini - PRU13 BN tinggal 133 kerusi saja yang dimenangi manakala UMNO menang 88 dari 117 kerusi yang ditandingi.

Setiap kali PRU akan ada perkara tak berapa betul melibatkan duit. Bukan 'dalam UMNO' saja, lain-lain parti pun sama dua kali lima. Tetapi jika UMNO menang 115 dari 117 kerusi yang ditandingi; adakah akan berlaku pembunuhan karektor seperti yang berlaku sekarang? 'Character assasination' tidak timbul pada PRU-PRU sebelum ini oleh blogger-blogger Pro BN. Mari baca apa kata Brader Jai tentang apa yang berlaku di Selangor.

Sebelum pilihanraya tolong cantas; pilihanraya sedang berlangsung pun tolong cantas; ini sudah habis pilihanraya masih lagi sibuk tolong mencantas. Berilah pendapat atau cadangan agar UMNO lebih relevan. Yang membaca siapa? Siapa kena kencing ni?


Cili Padi, kickdefella, GWM, RBF sunyi sepi bila tengok
lif pun kena kencing...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...