Monday, 3 September 2012

Menipu Dan Ditipu

Atas kiri; Duta Malaysia ke Indonesia di bawah pemerintahan PKR - Datuk Paduka Diraja Wan Md Jamal Md Saman (Pekerjaan berdasar profil sila lihat sini)

Sementara atas kanan pula ialah Duta Malaysia ke Indonesia di bawah kerajaan Malaysia - H. E. Dato' Syed Munshe Afdzaruddin Syed Hassan

Hebat betul PKR belum menang pilihanraya lagi Duta sudah siap dilantik.

Itulah Duta PKR seperti yang dinyatakan oleh ReJaM© dalam artikelnya di blog Milo Suam semalam.

Sama ada Rejam Menipu; Ditipu atau Tertipu; pembaca nilaikan sendiri.

Saya teringatkan tulisan RBF lama dulu : Lebih baik blog kita tidak ada artikel daripada kita buat cerita-cerita fitnah (peringatan untuk saya juga)

Sementara masih dalam bulan dan suasana Hari Raya, saya ucapkan Selamat Hari Raya Idilfitri kepada pembaca yang singgah.

12 comments:

  1. Salam 1 malaysia..setahu saya Datuk seri paduka wan md jamal bin md saman adalah duta kebudayaan yg mana setahu pehak istana disolo melantik beliau utk membanyakan budaya malaysia keindonesia. Seperti mempamerkanbudaya disolo bukit tinggi padang surabaya jogjakata dan lain2nya .saya rasa tak salah kan lagipun Datuk seri paduka seorang penerbit filem pelakon dan seorang ahli perniagaan yg paling berjaya..setahu saya juga mlm itu beliau hadir disatu majlis atas jemputan kawan2 hariraya rumah terbuka anjuran pkr..tp sayanf kehadiran beliau telah disalah ertikan..saya tak faham..nasihat saya kpd sesiapa yg ada menghemtam beliau tolonglah call serta minta maaf dgn nya..jasa dan khidmat beliau.amat2 dikagumi malahan diluar negara beliau pergi sambutan sgt baik..setahu saya Datuk seri wan jamal aktivis berjiwa pejuang....dia lebih selesa didalam ngo....itu kenyataan beliau dlm bisnes terkini....utk untuk Datuk seri paduka..bersabarlah dgn cabaran dan dugaan..ini semua blogger bodoh itu.dan pr yg baganggg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bagi komen ni pun sama bingai. Dari mana dtg istana solo duta budaya bagai ni. Dah tua pun bodoh

      Delete
  2. fully support DSP WAN MD JAMAL

    ReplyDelete
  3. Kami di kolej ada buat perbincangan mengenai hal nie baru2
    nie... sayangnya saya baca tulisan awak nie agak
    lewat... kalau tak saya dah masukkan idea awak dalam presentation kami..
    tahniah atas post yg menarik nie..

    my site Tips Bisness Online

    ReplyDelete
  4. Sy kenal seorang ini untuk yg pertama dan akhir...orang ini sdh membuat hidup sy dan keluarga hancur.dgn janji tender payung janji pelaburan duit...mulutnya benar manis.hanya untuk kepentingan perutnya sendiri.sanggup hanxurkan hidup rakyat biasa.dia bukan jenis pemimpin yg baik.sampai anak sy pun tdk sekolah lagi.duit hbs tertipu.

    ReplyDelete
  5. Blh info lagi tentang siapa dia Datok Seri Wan Jamal ni. Sebab ada kes baru2 ni dia cuba kenakan kawan saya pasal tender dan pelaburan duit. Siapakah sebenarnya dia n 'datok seri'dia dari mana ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ni mmg penipu besar..jgn percayakan dia...

      Delete
    2. Bila dia dpt datuk...bukan ker dia ni dulu dan kini yg jual buku dan.minta sumbangan di tepi jalan atau pasar malam dan pasar tani. Dengan alasan untuk sumbangan pada anak2 yatim. Cuba call rumah anak yatim yg dia maksudkan dapat tak bantuan...rasnya sekli.jer kot dapat dalam jumlah yang x seberapa kemudian yg dikutip hari2 tu x tahu mana perginya. Mulutnya mmg manis sentiasa bercakap pasal agama islam...tp hakikatnya cara kehidupan beliau...???? Sapa yg pernah kenal beliau akna tahu la siapa beliau sebenarnya...ini bkn fitnah.

      Delete
    3. Bila dia dpt datuk...bukan ker dia ni dulu dan kini yg jual buku dan.minta sumbangan di tepi jalan atau pasar malam dan pasar tani. Dengan alasan untuk sumbangan pada anak2 yatim. Cuba call rumah anak yatim yg dia maksudkan dapat tak bantuan...rasnya sekli.jer kot dapat dalam jumlah yang x seberapa kemudian yg dikutip hari2 tu x tahu mana perginya. Mulutnya mmg manis sentiasa bercakap pasal agama islam...tp hakikatnya cara kehidupan beliau...???? Sapa yg pernah kenal beliau akna tahu la siapa beliau sebenarnya...ini bkn fitnah.

      Delete
  6. Kalau saya nak taip fasal Wan Jamal ni mmg panjang tapi cukup lah saya katakan dia ini memang penipu besar. Saya katakan begini sebab saya pernah berjumpa dia utk bincang soal bisnes. Bila dah jumpa bukan bisnes yg dibincang sebaliknya berjam2 dia hanya bercakap tentang seks. Memang dia ini scammer dan sangat tidak bermoral. Itu saja yg boleh saya katakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar dan tepat sekali.. scammer.. perasan diri Ustaz tapi rock.. rock celah mana ntah.. gatai nak mampus. klu cita kuar ayaq mata nangis smpai leleh hidung pun ampa xsah pcaya la dia ni noo.. sian budak2 penjual buku dia berpanas berhujan.

      Delete
  7. wan jamal ni ckp putar belit. dengar boleh. . percaya tu jgn. hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...